Sep 2, 2012

Rakyat Sabah Wajar Bersyukur

SANDAKAN: Rakyat negara ini khususnya di Sabah wajar bersyukur kerana sambutan hari kemerdekaan pada tanggal 31 Ogos setiap tahun dirai dalam suasana yang aman dan harmoni.


Ketua Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Batu Sapi, Mohd Firdaus Datuk Akbar Khan, berkata kesejahteraan hidup dikecapi rakyat pelbagai kaum dan anutan agama adalah atas kebijaksanaan kepimpinan negara dalam mentadbir negara ini ke arah kejayaan.

“Kita perlu mensyukuri nikmat ini dan mengambil iktibar seperti yang berlaku di sesetengah negara apabila kekacauan pula yang terpaksa ditempuhi gara-gara rakyat tidak lagi sehaluan menyebabkan mereka saling bertelagah di antara satu sama lain,” katanya.

Katanya, pemuda akan bangkit untuk memastikan kedaulatan negara dan kemerdekaan ini akan dapat dipertahankan kerana ia adalah perkara mustahak yang melibatkan kepentingan generasi akan datang.

Ini kerana, katanya, walaupun negara mencapai kemerdekaan melalui perundingan dengan pihak British berbanding negara jiran yang terpaksa menempuh peperangan tetapi tidak bermakna nikmat kemerdekaan dibiarkan sebegitu rupa.

Sebaliknya, ujar beliau, kemerdekaan yang dikecapi pada 31 Ogos 1957 akan dipertahankan sampai bila-bila dan pemuda sanggup berada di barisan benteng hadapan seandainya ada pihak cuba menggugat nikmat kemerdekaan ini.

Menurut beliau, erti kemerdekaan perlu dihayati golongan mudah memandangkan ia bukan mudah dicapai melainkan dengannya iltizam dan tekad dalam diri mampu membawa negara ke arah kejayaan sebagaimana dibuktikan hasil keringat pemimpin terdahulu.

“Kita bersyukur dan berbangga dengan usaha bersungguh-sungguh pemimpin terdahulu yang membawa negara menjadi sebuah negara merdeka tanpa setitis darah pun.

“Sebenarnya, kemerdekaan kita kecapi merupakan hasil perjuangan pemimpin Umno yang telah banyak bekerja keras selain bantuan rakan-rakan dari bangsa lain.

“Dari situ, kita nampak kerjasama erat di kalangan pejuang kemerdekaan dalam memastikan kemerdekaan negara menjadi kenyataan. Ini sepatutnya menjadi contoh kepada generasi sekarang betapa pentingnya nilai hidup bersatu padu.

“Ciri-ciri itulah membawa negara ini terus aman dan damai tanpa wujudnya sebarang sengketa atau pun permasalahan. Kita di dalam pemuda Umno akan memastikan elemen dan nilai hidup masyarakat Malaysia yang saling bersatu ini dikekalkan,” katanya.

Mohd Firdaus berkata demikian ketika berucap pada Persidangan Tahunan Pemuda Umno Batu Sapi 2012 di Dewan SMK Agama, di sini, kelmarin.

Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Sekong merangkap Ketua Umno Batu Sapi iaitu Datuk Samsudin Yahya telah menyempurnakan persidangan yang dihadiri lebih 350 perwakilan daripada kira-kira 70 buah cawangan pemuda Umno di kawasan itu. - NewSabahTimes

1 comments:




  1. JAMAL DAPAT GELARAN ANJING UMNO MEMANG SESUAI SEKALI RAMAI RAKYAT SELANGOR SOKONG

    OLEH: KAMARUDDIN ZAMAN (KL)
    Friday August 12/2016
    www///sabahinsider14.blogspot.com

    RAMAI dikalangan penduduk Kajang, Bangi, Puchong, Sungai Besar dan seluruh kawasan Selangor amat setuju bilamana Datuk Jamal Yunos digelar sebagai anjing UMNO kerana kuat menyalak siang dan malam.

    Gelaran seperti Anjing UMNO yang diterima oleh Jamal memang tetap dan bersesuaian dengan perangai dan tingkah lakunya yang tak ubah seperti n syaitan- iblis yang gemar mengganggu manusia-manusia disekeliling.

    Kita sangat hairan kenapa-mengapa pemimpin UMNO memang gemar jadi budaya UMNO suka mencari pemimpin yang berperangai buruk-samseng jahil dan dajal seperti Jamal untuk menerajui kepimpinan UMNO Bahagian Sungai Besar macam tiada orang lain yang layak selain dari Jamal yang perangainya lebih bela anjing daripada bela Jamal yang senrtiasa cemarkan nama baik UMNO cemar nama baik orang Islam dan cemar nama baik bangsa Melayu di mata bangsa-bangsa lain yang ada di Negara ini.

    Adakan mata Najib dan mata seluruh ahli-ahli majlis tertinggi (AMT) UMNO yang lain sudah buta atau memang dah buta sehingga perbuatan jahat Jamal di sekeliling mereka tidak disedari.

    Anjing UMNO seperti Jamal orang ini jangan dibiarkan hidup lebih lama cari jalan untuk menghapuskan Jamal dengan cara main santau (santet) atau tembak saja guna pembunuhan upahan ini buat pengajaran sama para pengikut Jamal yang 97 peratus terlibat dalam kegiatan jenayah berat dibawah seksyen 302 kanun keseksaan.

    Jadi gelaran Anjing UMNO pada Jamal memang sinonim sebab perangainya lebih baik dari anjing yang dibela bagi makan siang hari oleh ampuannya pandai balas budi

    Saya fikir Jamal ini adalah keturunan anak gelandangan anak luar nikah anak haram jadah sebab perangai buruknya semakin hari kian menjadi-jadi atau Jamal keturunan anak lonteh atau anak gampang.




    ReplyDelete